Fethiye - Pammukale

8 augustus 2015 - Pamukkale, Turkije

Vanochtend doe ik nog even rustig aan en lig ik een tijd in het zwembad, het is best goed en prettig om even te relaxen. In de middag vertrek ik richting Pammukale, waar een oude Romeinse stad ligt. Bij het verlaten van de weg langs de kust wordt het ineens een stuk koeler door een regenbui die vlak langs me trekt en ik gelukkig net omzeil. Gelukkig heb ik eindelijk eens wat verkoeling na de bloedhitte van de kust.

Het landschap verandert weer naar bergen en open vlakten en het is weer zoals de conductrice van de trein naar turkije zei, een reis terug in de tijd. De gebouwen en huizen veranderen weer en het uiterlijk van de mensen ook.

Ik stop bij de BP om te tanken, als ik gevraagd wordt of ik trek in thee heb.
In het begin van de reis was ik nog vrij terughoudend in het aannemen van dit soort dingen, maar daar ben ik al vrij gauw in veranderd, op deze manier maak je juist de leukste dingen mee. Ook hier weer, ik drink thee met al de pompbediendes en een oud vrouwtje die voor al deze mannen schijnt te zorgen begint met het bakken van eieren, waarna ik leer hoe je met brood ei uit de pan moet scheppen. Hier blijkt het ook weer een wedstrijd te zijn en moet je ervoor zorgen dat je zelf niet te kort komt.

Even later kom ik aan in pammukale en word ik al gauw door een van de hotel eigenaren meegelokt naar zijn hotel. Omdat ik moe ben en ik eigenlijk geen zin heb om verder te zoeken, neem ik de kamer en vindt het wel prima.
In het hotel zitten ook een aantal Franse meiden, met wie ik s'avonds ga eten in een restaurant verderop in pammukale. Het is erg gezellig en we gaan pas laat weer terug naar het hotel.