Dag 3

2 september 2016

Dag3 Elbingerode -Seftenberger

Weer voor dag en dauw opgestaan nl om 7 hr
Douchen, eten tent opruimen en om 9 hr vertrekken.
Niet slecht; het weer zat ook mee. Een deel van de nacht was het het bewolkt geweest zodat de tenten droog waren.
Het eerste half uurtje reden we door het Harz gebergte; een uitdaging voor elke motorrijder. Je komt meer bochten tegen als dat je van Groningen naar Maasstricht rijdt.
Er bleek ook een heuze stoomtrein te rijden en de stationnetjes leken in een modelspoorbaan thuis te horen. Helaas kwam spoedig een einde aan het mooie rijden,maar gelukkig had de navigatie een optie " maximaal hoogteveschil" en nadat Karl deze ingesteld had werd het rijden weer leuk.
Na zo'n anderhalf uur aan de apfelstrudel, zoals het hoortin Duitsland.
Na het Harz-gebergte volgden lange glooiende heuvels met akkerbouw waar de weg doorheen slingerde.
Hier en daar zag je grote stofwolken, waar de boeren de velden omploegden.
Gas geven, schakelen, remmen en weer gas geven in een eindeloos ritme.
Op een gegeven moment veranderde het landschap en kwamen er grote spitse heuvel in zicht.
Dit bleken echter een soort ertsbergen te zijn. Een poging om dicht bij zo'n heuvel te komen strandde helaas in een net geploegde akker.
S' middags even een broodje halen bij de supermarkt, een tukje doen in het gras bij een kerkpleintje en weer verder.
Op een gegeven moment bleek dat er vanwege wegwerkzaamheden een omleiding was. Een echte motorrijder laat zich hierdoor niet afschrikken en na eindeloos over bospaden gecrossed te hebben strandden we voor de tweede keer die dag, maar nu in een sompig grasveld.
Op een gegeven moment werd het toch wel erg warm en besloten we even een ijsje en een Red Bull bij een supermarkt te halen.
Het bleek dat een verpakking van 4 Magnums goedkoper was als 2 losse, dus wat doe je dan als echte nederlander: juist, je koopt er natuurlijk vier!
Na allebei er eentje opgegeten te hebben waren er dus nog 2 over. Helaas liet Karl
het afweten (heel onnatuurlijk) en hadden we er nog twee over.
Omdat we nogsteeds voor de supermarkt zaten probeerden we de ijsjes weg te geven aan voorbijgangers, hetgeen tot onze verbazing maar moeilijk ging. Uiteindelijk hadden we er nog 1 over. Karl stelde voor deze bij het politieburo aan de overkant in de brievenbus te doen, maar vanwege de streng uitziende agenten hebben we dat toch maar niet gedaan

We staan weer op het punt van vertekken dus tot de volgende keer