Dag 2

2 september 2016

Dag 2 Munster - Elbingerode

Vanochtend worden we wakker letterlijk voor dag en dauw, iets wat voor mij (Karl) zeer onnatuurlijk is. Gisteren waren vergeten inkopen te doen, waardoor we het moesten doen met instant muesli (wat eigelijk bedoeld is als rantsoen voor militairen). We werken de weinig smaak hebbende warme brei naar binnen en zadelen de motoren op voor vertrek. Het was eigelijk de bedoeling om na een uurtje een warme bakker op te zoeken voor koffie en appelgebak, maar helaas is er op de route weinig te vinden. Tegen twaalven zagen we een uitnodigd terras waar we stopten om wat te gaan eten. Het terras bleek bij een veredeld grill-house te horen, waar menig duitser een vette hap naar binnenwerkte. Onder het motto van do as the germans do, zaten we spoedig een minstens 10 cm hoge hamburger naar binnen te werken. Helaas met desastreus effect op mijn (Karl) darmen. Bij elke stop werden de wc's bezocht. Bij een bepaalde stop vroeg ik aan de baas van het tankstation of hij een wc had; nee, je moet bij het cafe verderop zijn. Dat cafe was mij te ver. Binnen was duidelijk een wc te zien. De man van het tankstation keek dan ook verbaasd op toen ik plotseling voorbijstormde. De rest van de rit verliep zonder problemen. Omdat de middag al vorderde besloten we van het doel van deze dag (Leipzig) af te stappen en het Harz gebergte in te rijden op zoek naar een camping. Het rijden door de Harz is geweldig met de motor en was helaas maar van korte duur doordat we spoedig bij de camping aankomen.
Ondertussen is het stikdonker geworden en zitten we onder het schijnsel van de melkweg dit verhaaltje te tikken.