Dag 1 Maassluis-Munster

31 augustus 2016

De eerste dag verliep redelijk onopvallend.
Na nog wat laatste voorbereidingen ( een van de banden van Karl z'n motor vertoonde neiging tot slingeren) vertrokken we in alle vroegte om ca 10.30 hr
Halverwege Vlaardingen kwam Karl er achter zn rugzak vergeten te hebben
Dat kwam goed uit want dan kon Henk ondertussen nog even langs de motorzaak om een paar motorhandschoenen te kopen.
Hierna de snelweg op naar Gouda en daarna zoveel mogelijk binnendoor richting duitse grens.
Bij de Meern de snelweg weer op en bij Doorn er weer af
Rond half 1 barstte het er van kantoorvolk wat even vrijgelaten werd tussen de middag.
Allemaal opgesloten in driedelige pakken en stropdassen.
Laat mij maar rijden.

Het was nogal druk op de provinciale weg en daarom was het dan ook niet vreemd dat er een grijze motor (merk Y.....) op het fietspad gesignaleerd werd die even later vaststond achter een kinderwagen.
Bij Arnhem weer een stukje snelweg en daarna binnendoor naar de grens.
In het begin valllen de kleine ongemakken van het motorrijden niet zo op, maar naarmate de kilometer verglijden gaan ze een significante rol spelen.
Het ergste is nog het zadel van de Kawa. Gelukkig is het voorzien van een schapenvacht; hetgeen het leed nog enigszins verzacht.
De duitse provinciale wegen zijn heerlijk om te rijden en eventule vrachtwagens die de voortgang belemmeren worden moeiteloos ingehaaald of bij stoplichten gepasseerd.
Tegen het einde van de dag bereikten we de stad Munster hetgeen we als doel gesteld hadden, er is namelijk een goede camping in de buurt.
Na even snel de tentjes opgezet te hebben zaten we spoedig aan een stevige duitse hap met een lekker biertje erbij

1. Henk en Dita + de rest van de fam!:
    31 augustus 2016
    Dag Henk en Karl
    Wat een leuk verslag om te lezen!
    Geniet van jullie vakantie!

Groetjes Henk&Dita en de rest van de fam!