Salzburg - Villach - Edirne

24 juli 2015 - Villach, Oostenrijk

Dit wordt wel een lang verslag, ik zit anderhalve dag en nacht in de trein, waar bijna niets te doen is en geen wifi is, dus richt ik me maar even hier op ;)

Salzburg - Villach

Gisteren ben ik over de alpen gereden naar Villach. Onderweg heb ik de motor nog even flink op de staart moeten trappen om dat gigantische gewicht van alle bepakking over de berg heen te krijgen. In Villach aangekomen ben ik eerst even gaan kijken bij het station om te zien waar de auto's de trein op gaan. Op het ticket voor de trein stond dat je om half acht aanwezig moet zijn om de motor in te laden. Om half zes was ik aanwezig en in plaats van half acht was half zeven de nieuwe planning, waardoor ik snel nog langs de supermarkt moest om eten te halen, tassen te verpakken en andere kleren aan aan te trekken. Een hoop gehaast en gestress dus, waardoor ik eigenlijk alleen de buitenwijken en het treinstation van Villach heb gezien.

Bij het inladen van de motor bleek ik de enige motorrijder te zijn en ook nog eens de enige Nederlander. Waardoor ik dacht nog snel even een één persoons coupé te regelen. Na al mijn charmes in de strijd gegooid te hebben bij de kassamedewerkster en ik nog niets opgeschoten ging ik toch maar mijn coupé opzoeken. Daar aangekomen bleek het alles mee te vallen, ik deel de coupé met twee Turken, Memet en Agit. Ze zijn allebei erg vriendelijk en geven goede informatie voor mijn reis. Memet komt uit Duitsland en Agit is een kerel van een jaar of 30 die uit Londen komt.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade