Departure-day, Maassluis - Mainz

20 juli 2015

Vandaag eindelijk na alle voorbereidingen vertrokken naar Turkije of eigenlijk Oostenrijk. Daar neem ik de autotrein die naar Turkije rijdt. Afijn, vanochtend ben ik vertrokken richting Mainz waar ik vanmiddag op een camping ben aangekomen. Onderweg in ben ik over de dijken door het prachtige landschsap van maas en Waal gereden en daarna helaas weer terug de snelweg op richting het oosten.

Tijdens het maken van de route viel het me op dat je op Google earth grote geelkleurige gebieden ziet rond Keulen (kijk op de kaart bij Elsdorf). Dus was het even de snelweg af om te kijken naar wat het precies was. Bij aankomst werd mijn vermoeden dat het bruinkoolmijnen bevestigd. Een enorme grote open put van enkele honderden meters diep werd afgegraven voor de winning van bruinkool voor energiecentrales. Best gaaf om te zien, nooit gedacht dat ze zo groot zouden zijn.

Helaas was het ondertussen gaan regenen en ben ik door de motregen naar Mainz gereden, waar het alweer beter weer was. Ik heb net gekookt en ban daarna op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde McDonald's voor gratis wifi ; ).

Straks weer terug naar de tent en morgen richting Salzburg.

1. Sebas:
    20 juli 2015
    Zo al goed bezig. Mogen we verdachte gebieden op Google maus indienen zodat jij kan onderzoeken wat het is? :)
  2. Willy:
    20 juli 2015
    Zo Karl, je eerste prak ziet er super gezond uit.....kan je morgen de hele dag op verder rijden.. Willy
  3. Leanne:
    21 juli 2015
    Goede reden om voor wifi naar de Mac te gaan ;)